Projekt, ki sliši na ime spletna stran, je projekt, ki zajema kar nekaj pomembnih posameznih korakov. Še preden se pravo delo sploh prične, je potrebno poskrbeti za »dom« vaše nove spletne strani, nato pa vse ideje realizirati tako, kot je bilo zamišljeno na začetku projekta.

Med drugim je treba urediti tudi ustrezno spletno gostovanje. Treba si je torej priskrbeti prostor na strežniku, namenjen datotekam in mapam ter zbirkam podatkov, ki bodo sestavljale spletno stran in obiskovalcem omogočale, da bo le-ta ves čas na voljo. Od izbire gostovanja bo odvisno tudi to, kako hitro bo spletna stran delovala.

Kaj je spletno gostovanje?

Spletno gostovanje je v resnici najem prostora na strežniku, ki je 24 ur na dan povezan v svetovni splet, kar zagotavlja, da je gostovana spletna stran dosegljiva ob vsaki uri. Zmotno je misliti, da gre pri gostovanju samo za klasične spletne strani. Gostujemo namreč tudi s spletno trgovino, kakšno aplikacijo ali zgolj e-pošto brez spletne strani.

Od izbire paketa gostovanja in samega ponudnika bo odvisno, ali se bodo naše spletne strani in druge aplikacije nalagale hitro in bile 24 ur na dan dostopne vsem spletnim uporabnikom. Neprimeren paket gostovanja lahko povzroči, da strani hkrati ne bo moglo obiskati več ljudi, da se bo nalagala prepočasi ali pa morda na trenutke sploh ne bo dosegljiva. Resen ponudnik mora zagotoviti nemoteno delovanje strežnika 24 ur dan, vse dni v letu.

Katere vrste gostovanja poznamo?

Ne le paket, na začetku se je potrebno odločiti tudi za samo vrsto gostovanja. V osnovi poznamo kar nekaj vrst, zato jih bomo v nadaljevanju našteli in opisali.

1. Deljeno gostovanje. Gre za eno najpogostejših vrst gostovanja, saj je cenovno ugodno in povsem zadostuje za gostovanje večine spletnih strani. To so strani, ki jih štejemo med manjše ali srednje velike in se zanje ne pričakuje zares ogromno istočasnih obiskovalcev.

Takšno gostovanje je cenovno ugodno zato, ker si različne spletne strani delijo prostor na strežniku in uporabljajo iste vire (procesor, prostor na disku in prenos podatkov). Ker so današnji strežniški sistemi izjemno zmogljivi, ni prav nobene bojazni, da bi zaradi tega kakšna stran delovala počasneje na račun drugih, ki se nahajajo na istem strežniku.

2. Reseller gostovanje. Če imate podjetje, v katerem se ukvarjate s spletom, morda postavljate spletne strani in bi radi svojim strankam ponujali tudi gostovanje, je reseller gostovanje odlična izbira za vas. Na ta način boste postali prava spletna agencija in boste lahko tržili povsem svoje pakete gostovanj.

Pri ponudniku boste zakupili določen prostor na disku in ga nadalje tržili svojim strankam pod lastnimi pogoji. Torej s svojimi paketi, cenami, logotipom in povsem prikrojeno ponudbo. Hkrati boste lahko svojim strankam dodeljevali dostope do cPanel plošč, saj boste kot reseller pridobili pravico do WHM dostopa.
Tako kot boste lahko trženje paketov povsem prilagodili svojim željam, pa boste morali računati tudi na to, da boste svojim strankam sami nudili pomoč. Sicer ste lahko brez strahu, kajti tudi v tem primeru vam bodo na strani ponudnika gostovanj radi priskočili na pomoč, ni pa nujno, da brezplačno.

3. VPS gostovanje. Kratica VPS pomeni Virtual Private Server. Morda že iz tega razberete, za kakšno vrsto gostovanja gre v tem primeru. V resnici je zadeva precej enostavna. Na fizičnem strežniku boste pri ponudniku gostovanja zakupili določen del strežnika, pri čemer pa boste deležni svojega procesorja, pomnilnika in vsega ostalega, kar sodi poleg.

Torej, za razliko od deljenega gostovanja v tem primeru ne boste delili »moči« strežnika, preostali uporabniki in njihove spletne strani ter aplikacije pa na vaš del ne bodo imele nobenega vpliva. Za VPS gostovanje se odločijo lastniki spletnih strani, na katerih se pričakuje veliko prometa. Prednost tega gostovanja pred kolokacijo je v tem, da stroški za električno energijo, vzdrževanje in povezavo do spleta še vedno ostanejo na ramenih ponudnika gostovanja.

4. Namenski strežnik. Bolj zahtevna in najdražja rešitev je zakup lastnega strežnika v fizični obliki. Velika podjetja in velike spletne strani pač potrebujejo totalen nadzor in dostop do strežnika, s katerim v celoti upravljajo sami. Skrbijo za programsko opremo in nemoteno delovanje.

To pa seveda pomeni tudi precej stroškov, saj si pri VPS gostovanju fizični strežnik še vedno deli več naročnikov (mnogo manj kot pri deljenem), medtem ko pri namenskem gostovanju naročnik v upravljanje prejme cel strežnik. V primeru, ko se nekdo odloča med VPS in namenskim strežnikom, je prvo vprašanje, ki si ga mora zastaviti, zakaj VPS strežnik ne bi bil dovolj.

5. Kolokacija. Nekatera podjetja se soočijo z na videz nemogočo odločitvijo, saj za svoje potrebe potrebujejo lasten strežnik, ki pa ga v resnici ne bi bili sposobni vzdrževati. Torej imeti na voljo posebej zaposlenih ljudi v IT oddelku, ki bi urejali vse potrebno za nemoteno delovanje strežniškega sistema. V tem primeru se za odlično rešitev izkaže kolokacija. Strošek nakupa strežnika je torej na strani naročnika, ki svoj strežnik prinese v podatkovni center.

Podatkovni center je prostor, kjer bo stal strežnik. Prostor bo torej v najemu, zanj pa bodo skrbeli IT strokovnjaki na plačilni listi podjetja, ki prostor oddaja, čeprav jih bo stranka v resnici najela in plačala do neke mere sama. Poskrbljeno bo za ustrezne pogoje in nemoteno delovanje, električno napajanje, varnost pred požari in poplavami, hlajenje sistema in kakovostno spletno povezavo.

6. Turbo gostovanje. Ena izmed posebnih vrst gostovanja, ki ga ponujajo pri ponudniku NEOSERV, strankam prinaša gostovanje z LiteSpeed tehnologijo. Gre za super hitre NVMe SSD diske, več spomina in še bolj zmogljive procesorje. Turbo gostovanje je odlična izbira za vse tiste lastnike spletnih strani in trgovin, ki potrebujejo nekaj več od klasičnega gostovanja, vendar jim VPS gostovanje ne odgovarja.

Bistvena prednost Turbo gostovanja pred VPS strežnikom je v tem, da naročnik ne potrebuje znanja administracije strežnika, saj za vse poskrbi ponudnik gostovanja. Torej za namestitev in posodabljanje programske opreme, za nakup različnih licenc in podobno. Po sami zmogljivosti pa sta obe vrsti gostovanja na podobni ravni.

Kaj je paket gostovanja?

Kolikor ljudi, toliko različnih želja, bi lahko dejali. Tudi v svetu spletnega gostovanja se pojavljajo različne potrebe, zato imajo ponudniki pripravljene najrazličnejše pakete. Izbrani paket gostovanja stranki dodeljuje neko določeno količino prostora, prometa, koliko domen lahko namesti nanj, število FTP računov, e-poštnih naslovov, podatkovnih baz in podobno.

Pred odločitvijo za določen paket gostovanja je potrebno imeti v mislih tudi, za kaj točno ga bomo potrebovali. Torej za koliko spletnih strani, koliko prometa in ali potrebujemo možnost kreiranja podatkovnih baz, kar je seveda nujno v primeru uporabe aplikacij, kot so WordPress, Megento in druge. Nekateri paketi vključujejo tudi možnost namestitve brezplačnega SSL certifikata.

Kaj upoštevati pri izbiri ponudnika gostovanja?

Ponudnikov spletnega gostovanja je na voljo precej, zato je treba pri izbiri le-tega misliti na nekaj ključnih reči. Kakšne strežnike uporabljajo, kje so fizično locirani, ali ponujajo vse storitve, ki jih od ponudnika pričakujemo itd. Zagotovo pa si boste od ponudnika spletnega gostovanja želeli, da je dosegljiv.

In to ne prek e-pošte z dnevom ali več zamika, pač pa boste potrebovali pomoč v živo, tudi prek telefona vsaj v delovnih urah. Prek e-pošte pa v kasnejših in nočnih urah. Nikakor si ne želite neodzivne pomoči, ko vam bo spletna stran »padla dol«. Spletni uporabniki kaj hitro pozabijo takšne strani, ki predolgo niso dosegljive.